Viaggio in Islanda

Ma 2018. december 12., szerda, Gabriella napja van. Holnap Luca és Otília napja lesz.
A szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület
 (1-4. évfolyam ) „B” típusú programcsomag
1.b osztály

Az első osztályban a szövegértés-szövegalkotási kompetenciaterület B típusú programcsomagját vezettem be, amely az adott kompetenciát eltérő műveltségterületek tananyagába (matematika, környezet, ének, rajz) ágyazottan fejleszti.
Tapasztalataim igen kedvezőek.  Az alapozó időszak moduljai nagyon sokban segítettek a tanulók megismerésében, valamint a számoláshoz, az olvasáshoz és íráshoz szükséges képességek fejlesztésében.
A többi modul is sok jó feladatot tartalmazott: érdekesek, változatosak voltak és lehetőséget adtak az egyéni különbségek figyelembe vételére, a differenciálásra is. Minden egyes gyermek képességeinek megfelelően haladhatott.

Nagy segítségemre volt, hogy a feladatok mellett több információ is megjelent (tanári instrukciók, kiemelt képességek, készségek, munkaformák, differenciálási lehetőségek, módszerek, tervezett idő stb.).
A tanítás – tanulás folyamatában nagy szerepet kapott a cselekedtetés, a közvetlen megtapasztalás, és így a sok-sok tevékenykedtető feladat során jutottak el a gyerekek olyan ismeretekhez, amelyek nemcsak az iskolában szükségesek. Ily módon alapos, maradandó, alkalmazható tudás alakult ki.

A gyermekcentrikus, kötetlenebb, játékosabb tanulási módszerek segítségével színesebbek, érdekesebbek, élményszerűbbek lettek a foglalkozások, könnyebben ment a tanulás. Motiváltabbak voltak a gyerekek, jókedvűen, felszabadultan dolgoztak, inkább játéknak tekintették a tanulást. Mivel élvezték az órákat, lelkesen, aktívan dolgoztak. Több volt a sikerélményük a feladatmegoldások során, így magabiztosabbak lettek.

A kooperatív munkaszervezés rendkívül hatékony módszernek bizonyult, és nagyon tetszett az egész osztálynak. A gyerekek motiváltak voltak, érdeklődően, aktívan és önállóan vettek részt a tanulásban. Élvezték, hogy együtt dolgozhattak, jól megértették egymást, pozitívan viszonyultak egymáshoz. Erősödött az önfegyelmük, nőtt az önbizalmuk, fejlődött az önértékelésük.
A féléves munkáról összességében elmondható, hogy a módszer alkalmazásával eredményesebbé és hatékonyabbá vált a tanulás. 
 
Somogyiné Juhász Andrea

 

JELENTKEZZEN
az Informatika- és Számítástechnika-tanárok Egyesülete
által akkreditált 30 órás tanfolyamunkra.

„Interaktív tábla – interaktív módszerek a pedagógus és a tanulók kompetencia fejlesztésében”
(Akkreditációs indítási engedély: OKM-3/87/2007)

Tájékoztató és jelentkezési lap letölthető innen.

2018-2019 tanév

van még a téli szünetig!
 
  

Időjárás