Viaggio in Islanda

Ma 2020. november 24., kedd, Emma napja van. Holnap Katalin napja lesz.
ÉLETPÁLYA-ÉPÍTÉS KOMPETENCIATERÜLET
„A” típusú programcsomag
8.c

Az osztályfőnöki órákon kipróbált modulok elsősorban a pályaválasztás előkészítését célozták. A szóbeli felvételi akkor is feszültséggel tölti el a gyerekeket, ha nem tantárgyi jellegű a meghallgatás.
 
Fontos szerepet kapott a felvételi helyzetre való felkészítés, különösen a szóbeli bemutatkozás, az önbemutatás és az általános beszélgetés. Szerepjátékokkal, szimulált helyzetben próbálhatták ki magukat a gyerekek. Arra ösztönöztem őket, hogy legyenek bátrak, ugyanakkor normatartók.
Fontosnak tartottam a gyerekek többsége számára elérhető középiskolák bemutatását (felvételi tájékoztatók, internet, személyes ismeretség alapján). Ebben sok segítséget kaptam az iskola pályaválasztási felelősétől.

A testnevelés órákon kipróbált modulok:
A havas sportok fejlesztik a cél- és feladatismeretet, a koncentrációt, koordinációt, segítőkészséget, kitartást, szolidaritást. A hagyományos értelemben vett szánkózást nem tekintjük hivatalosan sportágnak, de aki már több órán keresztül kint volt télen a szabad levegőn és szánkózott, az tudja, hogy terhelés szempontjából nem mondható semmittevésnek, és különösen az teszi széppé, vonzóvá ezt a játékos sportot, hogy szánkózni csak közösségben érdemes, mert az adja meg a felejthetetlen hangulatot és élményeket.
 
A futás kiegészítő sportjai. Olyan gyakorlatokat választottunk, amelyek kiválóan alkalmasak az együttműködési készség, a koncentráció, a koordináció és az alkalmazkodóképesség fejlesztésére. Az egyéni és páros gimnasztikai gyakorlatok ugrókötéllel, gumikötéllel és fittball-labdával fejlesztik az alkalmazkodóképességet, a cél- és feladatismeretet, az önállóságot és a tervezőképességet.

Floorball
A floorball nagyszerűsége abban is rejlik, hogy viszonylag kis területen, kis létszámmal, minimális felszereléssel nagyon eredményes és motiváló hatással jelentkező sportjátékot ismertethetünk meg tanulóinkkal. Mint csapatjáték, a többihez hasonlóan nagy a közösségfejlesztő hatása, és különösebb előképzettségre nincsen szükség; az SNI-s tanulók integrációját és a többiek befogadókészségét erősítheti, hiszen viszonylag könnyen és gyorsan lehet sikerélményhez jutni.
 
Kiss Zsolt

 

2020-2021 tanév

van még az őszi szünetig!
 


  
 

Időjárás