Viaggio in Islanda

Ma 2020. november 24., kedd, Emma napja van. Holnap Katalin napja lesz.
IKT kompetenciaterület  (5-8. évf.)
„B” típusú programcsomag
  matematika 6.b osztály


      Iskolánk a matematika tantárgyon belül megvalósítandó IKT kompetenciafejlesztést vállalta. Az IKT (információs-kommunikációs technológiák vagy rövidebben digitális) kompetenciák fejlesztéséhez a matematika tantárgy két szempontból is hozzájárul: egyrészt informatikai eszközök rendszeres használatával elősegíti, hogy a diákok ezen eszközök által nyújtott lehetőségeket minél jobban megismerjék, azokat egyre biztosabban kezeljék, alkalmazzák. Másrészt az informatikai eszközökkel a diákok olyan matematika összefüggéseket, alkalmazásokat is megismerhetnek, kipróbálhatnak, elemezhetnek, amelyek egy „klasszikus” (tábla-kréta-füzet) matematikaórán eddig nem kerültek, kerülhettek elő.
      Az SDT matematika tananyaga a Kerettantervnek megfelelő tankönyvek alapján kép-, és mozgókép elemekkel, animációkkal, szimulációkkal valamint interaktív feladatokkal kiegészítve készült. Az interaktív tábla a tananyag feldolgozása, a feladatok megoldása és az értékelés számára is hatékony, komplex környezetet teremt a tanítás-tanulás folyamatában.
A labor órákon pedig minden diák olyan multimédiás számítógépen dolgozik, amely rendelkezik Internet-eléréssel. A tevékenységek során a tanulók az alapvető alkalmazásokat (szövegszerkesztés, ábra- és képszerkesztés, multimédia-kezelés, prezentációkészítés, táblázatkezelés, böngészés, e-levelezés) használva információkat gyűjtenek; szimulációkat, interaktív animációkat futtatnak; ezek alapján bemutatókat, számolótáblákat, szöveges dokumentumokat stb. készítenek egyrészt matematikai problémák, feladatok megoldására, másrészt ismereteik rendszerezése, bemutatása céljából.

      A tananyag feldolgozása során többféle munkaformát alkalmazunk: szerepet kap a diákok együttműködésén alapuló csoportmunka és a differenciálás. Az IKT lehetőségeinek felhasználása a matematika tantárgy tanításában/tanulásában túlmutat önmagán: olyan új munkaszervezési és tevékenységi formák jelennek meg, amelyek gyökeresen átalakíthatják az iskolai (tanár-diák, diák-diák) kommunikációt, minek következtében a jelenleginél tágabb teret kaphat a hátránykompenzálás és a tehetséggondozás is.
Bondorné Hegyi Margit
 

2020-2021 tanév

van még az őszi szünetig!
 


  
 

Időjárás