Viaggio in Islanda

Ma 2018. szeptember 20., csütörtök, Friderika napja van. Holnap Máté és Mirella napja lesz.

Látogatás az Országházban és a Terror Házában

Szeptember utolsó napja valószínűleg minden diák számára ugyanúgy indult, mint a hónap többi, monoton péntek reggele. Nekünk, a martonvásári iskola 8.a osztályos tanulóinak azonban ez a nap különbözött a hét többi délelőttjétől: az iskolaépület helyett a vonatállomásra indultunk. A cél Budapest volt: az Országházat és a Terror Háza Múzeumot látogattuk meg osztályfőnökünk, Kővári Kati néni és történelemtanárunk, Zajti Feri bácsi kíséretében.

A vonaton rögtön beszélgetni kezdtünk, így észre sem vettük a mellettünk elsuhanó tájat, még azt sem, ahogy a szerelvény szép lassan begördült a Déli pályaudvarra. A metróval percek alatt a Kossuth térre értünk, ahonnan már látni lehetett az Országház kupoláját. A reggeli fényekben az épület elé érve mindenkit lenyűgözött a tér látványa. Már itt megkezdtük az időutazást: Feri bácsi mesélt nekünk az ’56-os forradalomról, melynek golyónyomait mi is felfedezhettük a teret körbeölelő régi épületek egyikén. A Duna parton tett rövid sétánk után a Parlament látogatóközpontjába indultunk. Az idegenvezetés modern technikája mindannyiunknak érdekes volt (egyéni fülhallgatókat kaptunk), az ország háza pedig belülről is lenyűgözte osztályunkat: a díszes termek, a történelmi jeleneteket ábrázoló freskók, a mesterségeket mintázó szobrok és az épület előkelő hangulata miatt úgy érezhettük magunkat, mintha egy kastélyban járnánk. Az idegenvezetés után még meglátogattuk a törvényhozásról szóló kiállítást, majd elindultunk az Andrássy út felé.

A Terror Háza Múzeumba lépve mi magunk is betekintést nyerhettünk a kettős megszállás korába. Az időrendben berendezett kiállítótermekben évről évre, teremről teremre haladtunk a második világháború utáni időket bemutató kiállításon. A szobákban elhelyezett rövid ismertetők, a falra festett idézetek, a levetített kisfilmek is segítettek megértetni, hogy milyen borzalmak történhettek meg az épületben, mely egykor valóban a terror háza volt. Az emeleteken érdekes kiállítások, korhűen berendezett szobák, az alagsorban –ahol egykor valóban a börtön helyezkedett el-,az akkori cellákat bemutató tárlat fogadott bennünket.

Ugyan a nyolc év alatt mindig jó helyeket látogattunk meg az őszi kirándulásaink során, ez az idei biztosan az egyik legjobb volt közülük. Olyan, amelyre mindannyian emlékezni fogunk.

Rezessy Júlia Sára 8.a osztály

2018-2019 tanév

van még az őszi szünetig!